Kurssi sopii kaikkia lajeja harrastaville ja kaiken ikäisille (pennut suositusikä väh. 5 kk)!

Kurssi alkaa etäluennolla 16.10 klo 19-20 ja siitä tehdään myös tallenne. Kurssissa on 3 treeniä 19.10, 3.11 ja 16.11 kello 10 alkaen 3 koiraa/1h.

Treenien hinta on seuran treenioikeuden omaaville 27€/treeni eli yhteensä 81€. Muille hintaan tulee vielä 5€ hallimaksu. Luennon seura on luvannut kustantaa.

Hyppytekniikan peruskurssilla harjoitellaan Susan Salon menetelmään pohjautuen hyppytekniikan perusharjoitteita. Hyppääminen on opittavissa oleva taito, kuten muutkin lajitaidot, mutta sen harjoittelu jää herkästi muiden taitojen edestä syrjään. Oikeanlainen hyppytekniikka voi sekä säästää koiraa erilaisilta rasitusvammoilta että samalla antaa lisäkilometrejä koiran harrastusuraan. Agilitykoirien lisäksi hyppytekniikkaharjoittelusta hyötyvät myös muiden hyppytehtäviä sisältävien lajien harrastajat: esimerkiksi toko- ja PK-koirat. Hyppytekniikkatreenit sopivat erinomaisesti myös pennuille ja junnukoirille.

Hyppytekniikan peruskurssilla käymme läpi seuraavat harjoitteet:
- perussarja
- set point
- kasvava sarja
- etäisyyden arviointi
- taipuminen
- korkeuden arviointi

Kouluttajasta:
Olen Emeliina Tähtinen, agilityvalmentaja Vantaalta. Olen kouluttautunut hyppytekniikkakouluttajaksi Vappu Alatalon opissa (2023) ja urheilukoirien fyysisen harjoittelun ohjaajaksi eläinfysioterapeutti Tanja Partasen opissa (2023-2024). Omistan itse kolme shelttiä ja kisaan aktiivisesti agilityssä kotimaan arvokisatasolla.

Ilmoittautumalla peruskurssille sitoudut kaikkiin treeneihin, mutta on mahdollista myydä treenejä eteenpäin.

Kurssin toteutumisen minimimäärä on 9 koiraa ja maksimi 24 koiraa.