Seura on perustettu vuonna 1990, jolloin koiraystävissä oli noin 30 jäsentä. Tällä hetkellä meitä on jo yli 400. Seura perustettiin Kotkaan tarpeesta, sillä tällä seudulla ei ollut kaikille avointa, monipuolisesti harrastavaa koiraseuraa.

Tavoitteenamme on järjestäytyneen koiratoiminnan lisääminen paikkakunnalla sekä yleisten asenteiden muokkaaminen koiraystävällisemmäksi koiria ja ohjaajia kouluttamalla ja neuvomalla.

KKS järjestää jäsenilleen agility-, tottelevaisuus- sekä näyttelykoulutusta. Järjestämme vuosittain myös useita virallisia agilitykilpailuja sekä tottelevaisuuskokeita. Vuosittain pidetään Kotkan Ruusu koiranäyttelytapahtuma, vuonna 2009 oli myös pentunäyttely.

Järjestämme myös epävirallisia agi- ja tokokisoja sekä useamman epävirallisen kaikille avoimen "näyttelyn" eli match shown.

Olet tervetullut mukaan toimintaamme, olit sitten vasta-alkaja tai jo pidempään koiramaailmassa viihtynyt.

Rek.nro 153.054 Kotka

Mottomme: "Hyvin koulutettu koira on kuin sivistynyt ihminen"